czwartek, 23 kwietnia 2015

Birthday Cake






Urodziny 6 latki to nie przelewki ;) Tort jest przecież najważniejszy ! Na szczęście moja Córka podziela chyba pasję swojej Mamy i uwielbia buszować w kuchni. Razem stworzyłyśmy już szósty tort i przepisem na ten właśnie się z Wami podzielę :)


Biszkopt :
5 jajek (żółtka i białka oddzielnie)
3/4 szkl. drobnego cukru do wypieków
3/4 szkl. mąki pszennej
3/4 szkl. mąki ziemniaczanej

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Białka ubić, dodawać cukier łyżka po łyżce ciągle ubijając. Następnie dodawać po kolei żółtka wciąż ubijając. Na koniec dodać przesiane mąki i delikatnie wymieszać. Tortownicę 22-23 cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno) i przelać ciasto. Piekarnik nagrzać do temperatury 160-170 st.C. Piec 35-40 min. do suchego patyczka. Gdy biszkopt będzie upieczony wyjąć tortownicę z piekarnika i upuścić na podłogę z wysokości 30-40 cm. Wystudzić.

Przepis na biszkopt jest niezawodny i zawsze się udaje, pięknie wyrasta i jest przepyszny :) Ja tym razem do ciasta dodałam czerwony barwnik spożywczy i powstał pięknie różowy biszkopt :)


Dżem truskawkowy:
500 g truskawek
2,5 łyżeczki żelatyny
2/3 szkl. cukru
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej rozpuszczone w 2 łyżkach wody

W garnku wymieszać truskawki z cukrem (mrożonych truskawek nie rozmrażać). Postawić na palniku i podgrzewać na niskiej mocy palnika do rozpuszczenia się cukru, nie doprowadzając do wrzenia. Dodać cytrynę, wodę z mąką, wymieszać, zagotować i zdjąć z palnika.

Żelatynę zalać minimalną ilością wody i odstawić aż napęcznieje. Podgrzewać w garnuszku lub mikrofali aż do całkowitego rozpuszczenia (uważać by nie zagotować !).

Rozpuszczoną żelatynę powoli wmieszać do owoców uważając by nie wytworzyły się grudki. Można najpierw wymieszać ją z odrobiną soku z owoców. Schłodzić do zgęstnienia.


Masa:
500 g serka mascarpone
500 ml śmietany kremówki
cukier puder wedle uznania

Wszystkie składniki ubijać mikserem aż do uzyskania gęstego kremu.


Bezy:
2 białka
120 g drobnego cukru do wypieków
szczypta soli

Białka ubić ze szczyptą soli na gęstą pianę. Dodawać cukier partiami łyżka po łyżce. Piana powinna być lśniąca a po roztarciu w palcach nie powinno być czuć cukru. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Bezę przełożyć do rękawa cukierniczego i wybraną końcówką wyciskać beziki w drobnych odstępach. Piec około 45-60 min. najlepiej z termoobiegiem.






Smacznego !!









13 komentarzy:

  1. Piękne IG i Blog równie pięknie się zapowiada :) Zazdroszczę Ci ;) Chodź myślę że długą drogę przebylas zanim doszlas do takiej perfekcji w każdym calu :) Tort idealny :) Skorzystam z przepisu w nadchodzących uro mojej Córci :) Wszystkiego Pięknego dla Małej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super blog!! ale prosze Cie zmień czcionke bo strasznmie sie to czyta

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś bardzo ładną kobietą i bardzo ładnie się malujesz. O ciele nie wspomnę bo jest bardzo zadbane i widać ze wiele pracy w nie wkładasz. Ślicznie wychodzisz na takich naturalnych zdjęciach, nie podobają mi się za to te instagramowe z profilu, moim zdaniem wyglądają sztucznie, wypinasz usta i wygląda to nieładnie(zwłaszcza to ostatnie), MOIM ZDANIEM, to tylko moja opinia i mam nadzieję że się nie obrazisz czy że Cię nie urażę bo tak jak mówię, jesteś bardzo ładna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie że jest tyle osób którzy dzielą te same pasje. Dla mnie jesteś inspiracją jeśli chodzi o przepisy i treningi.Będę odwiedzać bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile kalorii orientacyjnie pani je? Powyżej 1500? Jestem zachwycona pani sylwetką. Wieli podziw i wyrazy uznania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow. Aż mi ślinka cieknie. Wygląda ślicznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow. Aż mi ślinka cieknie. Wygląda ślicznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Skąd jesteś ? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super blog! Gdzie masz gadżet do obserwacji? http://julladde.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś z okolic Warszawy ??

    OdpowiedzUsuń
  11. dzień dobry,
    piękne dla oka i zapewne smaczne potrawy Pani przygotouje, jestem pod wrażeniem Pani kulinarnych dzieł.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Śwetne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń