poniedziałek, 30 marca 2015

Mój brzuch - Moje ćwiczenia






Ćwiczę chyba od zawsze, nigdy nie mogłam usiedzieć w miejscu. W liceum trenowałam siatkówkę - odbiło się to na moich nogach, oczywiście w pozytywny sposób. Ale dzisiaj nie o nogach a o brzuchu. Zawsze płaski, zarysowany ale nigdy - jak dla mnie - idealny. To może siłownia ? Fantastycznie - gdybym chciała startować w zawodach Miss Fitness ;) Moje ciało za szybko nabierało masy mięśniowej i gubiłam kobiece kształty. Zacisze domowe okazało się idealne. Bez tych wszystkich sprzętów, które tylko korciły żeby zwiększać obciążenie. Zaczęłam od  P90X, ćwiczenia na każdą partię ciała, każdego dnia inną. Po kilku tygodniach zostałam tylko przy filmiku na ABS.




*P90X jest do ściągnięcia na chomikuj.pl razem z planem na cały miesiąc. Z tego co pamiętam program obejmuje 3 miesiące ćwiczeń, każdy kolejny dla bardziej zaawansowanych ;)



Mięśnie brzucha są jednymi z niewielu mięśni, które można trenować codziennie. Codzienne ćwiczenia powodują ich zdrowy i równomierny rozwój. Dlatego też YT poszedł w ruch, znajdziecie tam filmik 8 MINUTE ABS. Dla mnie to okazało się za mało i powstał zlepek ulubionych ćwiczeń, które robię codziennie lub prawie codziennie na zmianę z ćwiczeniami na nogi i pośladki.

Mój trening brzucha obejmuje 2 serie po 250 powtórzeń. Możliwe, że dla niektórych to za dużo ale dla mnie idealnie i już długo nie zmieniam ani ćwiczeń ani liczby ich powtórzeń. Namawiam aby znaleźć swoje ulubione ćwiczenia i stworzyć z nich własny trening, zwiększać liczbę powtórzeń w miarę przypływających do Was mocy ;)






Mój ABS :
30 x brzuszki klasyczne
20 x brzuszki skośne lewe
20 x brzuszki skośne prawe
30 x brzuszki z rękami wyprostowanymi za głową
20 x brzuszki skośne lewe
20 x brzuszki skośne prawe
30 x rowerek w leżeniu na plecach
30 x wypychanie nóg ku górze
20 x cherry bomb (moje ulubione ćwiczenie z treningu na ABS z P90X)

Pomiędzy każdym ćwiczeniem robię ok. 5 sekund przerwy.






Przecież ćwiczymy dla siebie. Po co zamęczać się treningami, które nie poprawiają na humoru ? Nie będzie z tego pożądanych efektów, a na tym nam najbardziej zależy. Róbmy wszystko w miarę własnych możliwości, ćwiczenia mają nas uszczęśliwiać. Zmiana sylwetki szybko da się zauważyć. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale o ile będę znała odpowiedź na ewentualne pytania - zrobię to z największa przyjemnością :)



Pozdrawiam !










36 komentarzy:

  1. Mega! Będę czytelnikiem ale takim pilnym czytelnikiem Twojego Blogu :) Widzę że to dopiero początek.. Ale już wiem że to będzie jeden z lepszych jak nie najlepszych :) aby tak dalej :) Niech moc będzie z Tobą 💪 Gorąco Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana a te brzuszki to jakie, wstajemy do konca, tzn. siadamy? bo sa dwie szkoly ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem ;) Ja robię jedną serię całych i jedną tych "do połowy".

      Usuń
  3. Lepiej działają brzuszki wykonywane '' do połowy '' czy całkowite?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trener mi zawsze mówił, żebym robiła całe bo idą w siłę a te do połowy "tylko" rzeźbią brzuch ;)

      Usuń
    2. Witam, podziwiam, że ćwiczysz bo zawsze kibicuję aktywnym. Jednak dostaję białej gorączki gdy ktoś udziela porad nie mając o czymś pojęcia. Klasyczne brzuszki to mit! Błagam poczytaj, zapytaj kogoś kompetentego o pokazanie prawidłowej techniki zanim zrobisz krzywde sobie i innym przez swoje porady!!! Przez takie ćwiczenia mozesz nabawic sie problemow z kregoslupem, doprowadzisz do przykurczu m.biodrowo-ledzwiowego.

      Usuń
  4. Cześć, mam do Ciebie pytanie, ale nie dotyczące dzisiejszego posta. Odżywiam się zdrowo, posiłki zbilansowane, co 3h itd., ale zastanawiam się co, jeśli pojawiłoby się dziecko? Masz córkę dlatego pytam ; ) Takie małe dziecko też trzeba nauczyć od razu tych zasad? Jak to według Ciebie powinno wyglądać? I oczywiście pochwal się, jeśli masz ochotę, jak to jest z tym u Ciebie i Twojej Zosi. Pozdrawiam serdecznie ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Moja Zosia to chyba "złote dziecko" i nigdy nie miałam problemu z włączeniem Jej nowych produktów do diety, no może ze szpinakiem pojawił się pewien kłopot ;) Nie spodobał Jej się chyba z wyglądu :P na szczęście spróbowała i do tej pory chętnie jada. Dzieci uczą się przez naśladowanie, jeżeli widzą na swoim i rodzica talerzu zdrowe jedzenie to chętnie zjedzą dany posiłek :) Pozdrawiam !

      Usuń
  5. Hej. Mam pytanie odnośnie Twojego odżywiania. Jak często jesz i jakie to są posiłki? Liczysz mikro/makroskładniki? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) Jadam mniej więcej co 2 - 3 godziny małe posiłki. Niestety - stety nie liczę kalorii ale zwracam uwagę na to co jem :) Najwięcej jest na pewno owoców i warzyw, później nabiał, produkty zbożowe (kasze, płatki, pieczywo bardzo rzadko), na końcu chyba mięso i zazwyczaj jest to ryba :) Pozdrawiam !

      Usuń
  6. Hej. Mam pytanie lepiej robic te same ćwiczenia na brzuch codziennie czy lepiej je zmieniać, żeby mięśnie sie nie przyzwyczaiły?:) nie wiem za dużo, tylko to co wyczytałam w internecie:) Polecasz ćwiczenia Mel b, robiłaś je?:) Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam:) A blog jest świetny, miło się czyta;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli czujesz potrzebę to możesz wprowadzać zmiany w treningu, wszystko zależy od Ciebie :) Tak samo jeśli chodzi o codzienny trening, ja jeśli jestem zmęczona robię brzuch co drugi dzień. Słuchaj siebie, to najlepszy sposób :) Co do Mel B to jedynie słyszałam ale nigdy nawet 1 treningu nie zrobiłam ;) Dziękuję pięknie ! Pozdrawiam :*

      Usuń
    2. Zmiany są konieczne aby trening przynosił rezultaty. To są totalne podstawy wiedzy na temat treningu. Super, ze trenujesz ale strasznie przykro, ze doradzasz innym będąc na takim poziomie:((((

      Usuń
  7. Hej ☺ Dzisiaj przypadkiem trafiłam na twój ig i byłam w mocnym szoku , masz idealne ciało ! Jeszcze bardziej się ucieszyłam jak zobaczyłam , że posiadasz bloga ��przeczytałam wszystkie wpisy i wow! Chciałam się zapytać , poradzić co jest ze mną nie tak . Ćwiczę już jakiś czas , regularnie od 5 stycznia tego roku i cóż efekty są największe pupa , a brzuch hmm daje dużo do myślenia bo tyle co nic tak naprawdę. Przez co tracę motywację do ćwiczeń . Jestem wysoka i szczupła (niektórzy uważają, ze aż za ). I tu moje pytanie : taka moja natura jeśli chodzi o budowanie mięśni czy robię coś źle? Podczas treningu czuje pracujące mięśnie , a i tak nic . Z góry dziękuję za odpowiedz, pozdrawiam Monika ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specjalistą niestety nie jestem i trudno mi określić co jest źle ... Nie wiem ile razy w tygodniu ćwiczysz brzuch i jakie są to treningi. Może jak mi przybliżysz będę mogła pomóc :) Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Ćwiczę 6 razy w tygodniu w tym Natalie gacka z mel b i a6w i błagam o jakąś poradę 😊

      Usuń
  8. Dzień dobry 😊 mam takie ważne dla mnie pytanie mogla by mi pani powiedzic jak zdrowo się odżywiać i jak przetłumaczyć to dziecku 😂😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Dla mnie zdrowe odżywianie to przede wszystkim jedzenie "z głową". Z własnego doświadczenia wiem, że dziecko uczy się przez obserwację i widząc na swoim talerzu to samo co u rodziców łatwo przyjdzie mu zjadanie wszystkiego co przygotowaliśmy. Moja Córka ma 6 lat i zjada wszystko (nawet brokuły i szpinak) ;) oczywiście były drobne problemy ale przekonała się szybko ;)

      Usuń
  9. czy podczas trenowania p90x moge dodatkowo biegać?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogę wiedzieć ile masz wzrostu i ile wazysz?

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy mogę wiedzieć ile masz wzrostu i ile wazysz?

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej :) mogłabyś podać skąd pobrać px90? ;) dziękuję, gratuluję efektów i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam,

    Jestem jeszcze pachnącą porodówką mamą. Mam zamiar zeobic z brzuchem to co ty ! Tylko mam kilka pytan :
    1. Ile kosztuje twoja dieta na tydzoen ?
    2. Cwiczysz rano, wieczorem czy popolud iu?
    3. Jak dbasz o skóre brzycha ?
    4. Ile czasu poswiecasz na cwiczenia wszystkich partii ciala ?
    Bedziesz moim przykładem do naśladowania <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow! Piękny brzuszek :) Od dzisiaj dodaję cherry bomb do swoich ćwiczeń :) Mam jednak pytanie do Ciebie... Czy gdy byłaś w ciąży to ćwiczyłaś? I czy ciężko było wrócić do sylwetki sprzed ciąży?

    OdpowiedzUsuń
  15. Napisz prosze czy robisz jakieś aeroby ☺️ Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam ;)
    Czy jest możliwość skontaktowania się z Tobą przez maila ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam w komentarzu o Twoim koncie na IG. Mogłabyś podać jego nazwę? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam w komentarzu o Twoim koncie na IG. Mogłabyś podać jego nazwę? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Dziękuję, że trafiłam na ten wpis, bo ja robię wszystko poza brzuchem. Nie wiedziałam jak się do niego zabrać i jakoś zawsze wymyślałam sobie wymówki.
    W dodatku, wielkie dzięki za info o PX90 na chomiku, bardzo dużo o tym słyszałam i zawsze chciałam spróbować:)
    Twoja wierna fanka z Insta :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale musisz być wytrwała w ćwiczeniach. Gratki!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jesteś z Cisia? :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. NA taki brzuch warto pracować!

    OdpowiedzUsuń